Странице

субота, 9. април 2016.

БОТ ЗНА ВЛАСТ


(Измишљен интервју – са једним „ботом“ – ништа посебно, али...)

*

Ове гране смокве нису имале избора,
засађене су и примиле се на травњаку
усред градске вреве... (фото: 8. април '16)
* Добар дан, да ли сте ви – БОТ?

- Добар дан... Ако мислите на оно: „бот од ро..бот“, онда са мном губите време. Откуд вам идеја да са мном о томе разговарате. Ваљда је очигледно да сам ја од „крви и меса“, какви роботи?!

* Па, рекосмо приликом договарања „интервјуа“ да ћемо покушати да направимо „измишљен интервју“, да неке људе или уверимо или разуверимо. Мали изазов, па нека на крају читаоци сами закључе! Па, хоћемо ли?

- Хајде, нека вам буде. Само немојте очекивати од мене да будем баш у улози „бота“, јер осећам, од самог почетка, да „наводите воду на ту воденицу“. Почињем да се питам ко је баш мене препоручио за овај интервју; али пошто рекосте да је измишљен, нека (вам) буде, у стилу: „мачку је убила радозналост“. Ипак, бранићу се стрпљењем.

* Да ли је тешко или лако – препознати БОТОВЕ...? Како уопште започети разговор о БОТУ? Да ли БОТОВИ заиста постоје? Да ли довољно знамо значење појма – БОТ...?

- Некако, ту реч – БОТ или БОТОВИ – најчешће можемо чути или прочитати кад почну изборне кампање. Тада многи изговарају те речи – „бот“ или „ботови“ – углавном поспрдно, подругљиво, подсмешљиво, чак и увредљиво... Често се осврћем и распитујем: коме су упућене, из ког разлога, зашто...? У мом окружењу нерадо коментаришу, не знам зашто! Дуго нисам био сигуран шта заправо значи – БОТ. Касније сам схватио да та реч има и множину – БОТОВИ. Мења се и по падежима...

* Да ли сте некад чули да је БОТ само уређај, да није људско биће, јер му недостаје све оно што карактерише човека, нпр: емпатија, савест, слобода ума...? Или, да ботови поседују уметнуту интелигенцију, и да без капи истинског разума харају виртуелним и стварним светом са само једним јединим циљем: извртање истине...?

- Ужас, чуо сам већ нешто слично... Приче типа: „ботови“ су еволуирали, више се не крију само иза никова и минуса на коментарима, ботови су сада у облику људи, са именом и презименом, ботови имају јмбг. и често добар или сасвим бедан посао због којег иду преко мртвих. Испада, ускоро, кад будете васпитавали децу, осим оног класичног: немој да будеш лопов, немој да се дрогираш, немој да будеш педер..., обавезно нагласите: никад, али никад немој да будеш „бот“!...

* Ако бисмо на тренутак заменили улоге, шта бисте ви мене сада упитали, наравно, о овој теми – БОТОВИ?

- (Бот:) Хм, на пример, занимају ме ваша сазнања: Које врсте ботова постоје? Да ли су и колико штетни? Од када БОТОВИ постоје? У којој свери друштва су најбројнији?... Извините, поставио сам више питања!

Смокве и ботови немају ништа заједничко,
можда једино да опстају у тешким условима,
свако на свој начин,,, (Фото: 8. април '16)
- (Блогер:) Да, али нема везе, мада бих радије ја поставио та питања вама. Помиње се више врста „ботова“. Иако „ботови“ спадају у штетне, има и других спореднијих „појава у друштву“; а „ботови“ постоје већ дуго дуго, само се нису одувек тако звали, ови данашњи су стварно прилично „еволуирали“... Најбројнији су ботови..будале, тако их називају. То је посебан примерак „ботова“ који делују само у региону, има их у свакој општини. Они су идеалисти, истински верују у фразе својих локалних лидера, али и оних „горе“. Почашћени су када их позову на неки коктел где се сликају са својим лидером; зову их на разне састанке, зову их на отварања мостова, зграда, школа, чак и лифтова... Њихова функција је да бројчано увеличају сваки..неки скуп и бесомучно аплаудирају. Веома су „просто“ програмирани: дођи(!), седи(!), аплаудирај(!); стоје позади лидера..креатора попут статуе док се даје нека изјава, кимају главом, „зраче оптимизам“, и то је све. Та врста ботова прилично добро „пумпа страначке балоне“, што значи могу се употребљавати и као компресор(и).

* Хајде да сада мало „обрнемо“ питање, на пример, о новинарима: Господине БОТЕ, какви вам се новинари (не) допадају?

- Ух, не могу да смислим неке полуписмене апсолвенте или лоше средњошколце, кад се појављују међу правим новинарима. Управо сам негде читао о томе. Брука! Њихова „израда“ је веома јефтина, имају гласне жице и прсте, а то им једино и треба, јер су потпуно безличне индивидуе. „Сипаш“ им 200Е до 300Е месечно и они су спремни да пред папиром и камерама пљују све и сваког, да лажу милионе људи, и без престанка почињу сваку реченицу именом својег „лидера..творца“. Какви су то новинари? Они су само „алатке“ за најјефтинији пропагандни материјал...

* Да, то су прави „БОТ..новинари“, као што постоје и „БОТ..терминатор коментатори“(?); ако не знаш одговор на ово питање, слободно погледај шта пише о њима на 'онлајну', и прочитај да обојица чујемо. Ево!

- (Бот чита на таблету:) ...Састоји се („БОТ..коментатор“) од тастатуре, миша и интернет конекције. Он лајкује све што је објавила његова странка, дели њихове изјаве, пише пригодне коментаре и улази у сложене расправе током којих његова меморија врти око десет истих реченица. Међутим, новији „бројеви“ ових ботова располажу и неким датумима, бројевима и центром за колективно нападање. Опасни су када се уједине, и „масовно“ лајкују разноразну глупост, тако да обичан грађанин помисли да је у најмању руку реч о цитату неког нобеловца... Види, види ти ово! Ангхааа...!?

* А, шта мислите кад се појаве ботови исте физичке грађе, крупни ћелавци масног чела за које стално говоре да им се ознојило од рада, а раде јер их покреће непотизам и страначко запошљавање; неспособни, декадентни и глупи постоје једино јер су изузетно страшљиви и зависни...?

- Ма, видео сам то малопре на таблету док сам читао 'онлајн', мало сам крадомице погледао пар редака унапред. Препознатљиви су, „БОТ..директорчићи“, не само по изгледу, већ и по томе што знају да се „утрпају“ у кадрове кад су у питању заједничке фотографије са неким лидером, снажни су тако да се увек виде на фотографијама десно или лево од својег „конструктора“. А, како још пише, „најспособнији“ су у уништавању државних установа без престанка из дана у дан... Онда, чини се да су они једна од најопаснијих врста бота, јер имају утицај и моћ.

* Претпостављам да вам „дефинисање“ „БОТ..министра“ не би баш пријало, па ћу вам ја рећи шта имам забележено у мом блогерском нотесу, а ви само на крају потврдите, негирајте или слегните раменима...?!

- (Блогер:) „Бот..министар“ је највећи облик бота. Софистицирана машина пуна нечег што би требало да личи на личност. Хладан, и непријатељски настројен према људској врсти и непрекидно је угњетавају. Они знају да нису обични људи. Виде себе као неког надчовека. Ови ботови су директно прикључени на мозак својег „креатора“, а то их чини додатно опасним...

- (Бот:) ...Заправо, најрадије не бих одређено одговорио на ово питање, јер, ја сам ипак само обичан измишљен БОТ, као и овај интервју – измишљен... Уствари, не бих пристао да ме сврставате ни у „бот..будале“, ни у „бот..новинаре“, ни у „бот..коментаторе“, ни у „бот..директорчиће“, нити у „бот..министре“... Нисам о свему овоме никад размишљао на овакав начин. Сад као да не знам ни ко сам ни шта сам. Нити сам свестан постојања разграничења између јаве и имагинарног. Збуњујуће! Биће ми потребно време да ми се разбистри у глави... Испада да не знам шта је то у људима, и у њиховим ћудима... Новотехнолошки и ововремено речено: ботизација. Или, „скромно“ речено: Ко ме оно..тамо беше гурну?

* Не брините превише, ово је само измишљен обичан блог интервју; све ће остати између нас двојице и читаоца који повремено „залутају“ у блог ОсвемуПодЛупом! Иначе, у животу и на медијима – ионако нико никог не слуша...

Живот биљке смокве, лепота пролећа...
фотографија која много казује и удаљава нас од
стресне и непотребне изборне свакодневице...
- Не бих ја бринуо, него напрасно схватам да манипулације којима су ови ваши „ботови“ данас изложени, није баш нарочито нова појава; верујем да постоје „ботови“ од вајкада само су их другачије називали, али сигурно су творевина која многима „затвара“ очи, замагљује видик, ствара лажне илузије, шаље фингиране поруке... Ботови су „неслана“ алатка у рукама свеколиких манипулатора... Мало је рећи: Јадни они! (И ботови и манипулатори!)

* Обично последње питање, мада сте ви сличан бонус већ искористили, остављамо интервјуисаном да постави блогеру аутору „измишљеног интервјуа“, изволите!

- (Бот:) Хвала... Ако су, колико видим, „ботови“ толико опасни, иритантни и непожељни, како их онда – „ублажити“ или зауставити?

- (Блогер:) Мислим да постоји само један једини начин: Људи, једноставно, морају (па морају!) доћи на власт! То ми се највише намеће... Јер, какав год да јесте, БОТ зна само за власт.


*

Хтео сам на крају, овлаш, још да приметим да разговор за овај и овакав „измишљен интервју“ са „измишљеним БОТ..саговорником“, може да се уради на много начина, али дао сам одмерену предност теми и садржају, јер сматрам да је примерено тренутку – у јеку изборне кампање: да би сви они који препознају претераност „ботизације“ бар мало се дозвали разуму!


Нема коментара:

Постави коментар